LagerhÄllning och produkter
Alla produkter finns i lager för omgÄende leverans. De kan anvÀndas i Sverige och lyder under svensk lagstiftning.
Priser
Alla priser Àr angivna i svenska kronor inklusive moms.
Kalaslagret förbehÄller sig rÀtt till prisÀndring utan föregÄende avisering.
Personuppgifter
FrÄn och med den 25 maj 2018 ersÀtter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR Àr ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare fÄr behandla dina personuppgifter.
I och med att du handlar hos oss sÄ godkÀnner du vÄr behandling av dina personuppgifter. Eftersom det Àr mycket information kring GDPR ligger hela stycket separat lÀngst ner pÄ denna sida.
OrderbekrÀftelse
En orderbekrÀftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med Kalaslagret.
Leveranstid
Inom Sverige: Leveranstiden Àr normalt 1-3 arbetsdagar frÄn det att din bestÀllning gör. Leverans sker med DHL i nÀstan alla fall, med Postnord Varubrev vid smÄ och lÀtta försÀndelser.
Enhetspris för frakt ligger f.n. pĂ„ 49 kronor. Observera att vissa order och platser i Norrland bara har veckovis utkörning av paket. Ăr du osĂ€ker Ă€r det bĂ€ttre att frĂ„ga oss först, speciellt om tiden Ă€r kort.
Vi levererar ocksÄ till hela EU. Enhetspris för frakt ligger f.n. pÄ 199 kronor. Pinatas kan inte skickas utanför Svergie.
Vi levererar ocksÄ till Norge och Scheweiz. Enhetspris för frakt ligger f.n. pÄ 500 kronor. Observera att Kalaslagret inte tar ansvar för evenetuella importavgifter till mottagarens land. Pinatas kan inte skickas utanför Svergie.
BetalningssÀtt - alla sÀtt Àr avgiftsfria!
Kort & Fakturabetalning
Vi anvÀnder Svea Webpay Checkout som betalningsleverantör för kort-, faktura-, del- och direktbanksbetalningar. Kalaslagret HB kan inte nÄgon gÄng under eller efter ditt köp se dina kortuppgifter.
Efter att du lagt en vara i varukorgen och gÄtt vidare till kassan vÀljer du betalningsalternativ; Kort: VISA/Mastercard / Faktura (30 dagars betalningsvillkor för företag och 14 dagar för privatpersoner) / Delbetalning / Konto.
Det Àr möjligt att ange en faktureringsadress och en annan leveransadress genom att identifiera dig med BankID. FullstÀndiga villkor för de olika alternativen i Svea Checkout hittar du i kassan.
Avgifter vid betalning mot Svea Webpay Konto och Svea Webpay Delbetalning: Svea applicerar upplÀggningsavgift, fakturaavgift och rÀnta vid betalning mot konto eller delbetalning. FulltsÀndinga villkor hittar du i kassan.
Swish - enkel betalning via Swish, nÀr du vÀljer detta betalsÀtt skickas betalningsinformationen direkt till dig via din Swish-app.
Feltryck
Vi reserverar oss mot feltryck och förbehÄller oss rÀtten att utan ytterligare meddelande göra Àndringar pÄ webbsidorna samt i dessa villkor. Felaktiga uppgifter i produktbeskrivningen klassas inte som ett fel av produkten. Observera att fÀrgangivelserna pÄ skÀrmen kan avvika frÄn verkligheten och klassas inte som fel pÄ produkten.
à ngerrÀtt
Enligt Distans- och hemförsÀljningslag (2005:59) har du rÀtt att Ängra köpet inom 14 dagar frÄn det du fÄtt produkterna. Kalaslagret Äterbetalar dÄ alla kostnader köparen erlagt inkl frakt och ev. betalningsavgifter.
à ngerrÀtten gÀller ej livsmedelsprodukter, peruker, hattar, diadem eller bestÀllningsprodukter.
Hela bestĂ€llningen kan Ă„terlĂ€mnas sĂ„ lĂ€nge produkterna Ă€r i vĂ€sentligen oförĂ€ndrat skick. Du har rĂ€tt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsĂ€tter detta. Varan fĂ„r inte vara anvĂ€nd utöver detta. För att utnyttja Ăppet Köp, vĂ€nligen kontakta Kalaslagret Handelsbolag inom 14 dagar. Produkten ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med en anmĂ€rkning om att du vill utnyttja öppet köp. Returfrakten stĂ„r du som konsument för. De ska skickas till följande adress:
Purefun Logistic AB
MossvÀgen 10
314 41 Torup
Retur av skadad produkt / reklamation av produkt
Om du upptÀcker att nÄgot Àr fel, kontakta oss sÄ snart som möjligt via e-post pÄ info@kalaslagret.se eller brevledes till följande adress:
Purefun Logistics AB
MossvÀgen 10
314 41 Torup
Vid godkÀnd reklamation kommer kundens kostnader för retur ersÀttas av Kalaslagret Handelsbolag. Kalaslagret Handelsbolag Äterbetalar kund inom 30 dagar i det fall kunden pÄ riktiga grunder hÀver köpet.
FörsÀndelse med felaktig postadress
Kunden ansvarar för att uppgiven leveransadress Àr riktig. FörsÀndelse med felaktig leveransadress kan pÄ anmodan dirigeras om till ny adress. Transportörens avgifter för Àndrat förfogande infaller. För brev och skrymmande brev utgÄr faktisk fraktkostnad. FörsÀndelsen digereras om efter att beloppet har erlagts till oss.
FörsÀndelse som kommer i retur pÄ grund av felaktig leveransadress betraktas som ej uthÀmtad försÀndelse, se stycke "Avgift för ej uthÀmtad försÀndelse" för mer information.
Avgift för ej uthÀmtad försÀndelse
För försÀndelser som inte hÀmtas ut och dÀrför gÄr i retur till oss debiteras en avgift om 250 SEK inklusive moms för att tÀcka kostnader för transport och administration. Max liggtid hos DHL Àr tvÄ veckor, hos Postnords ombud en vecka, sedan returneras paketet.
Om kunden önskar att vi skickar om paketet utgÄr en avgift om 100 kr för frakt och hantering (dÄ debiterar vi inte avgiften för ej uthÀmtat paket, utan bara tillÀggsavgiften pÄ 100 kr)
Tvist
Vid eventuell tvist kommer Kalaslagret följa AllmÀnna ReklamationsnÀmndens rekommendationer.
VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER
FrÄn och med den 25 maj 2018 ersÀtter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR Àr ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare fÄr behandla dina personuppgifter.
I korthet kan vÄra policy beskrivas pÄ följande sÀtt:
Vi samlar bara in nödvÀndig information för att kunna fullgöra vÄrt Ätagande till dig.
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krÀvs för att kunna fullgöra vÄrt Ätagande till dig (exempelvis sÄ fÄr DHL och Postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta stÀllda lagkrav pÄ bokföring.
Vi sparar bara den information som krÀvs enligt lag och för att kunna ge sÄ bra service som möjligt.
Om du anger att du vill ta emot vÄrt nyhetsbrev sÄ anvÀnder vi ett externt system för det. LÀs mer om det lÀngre ner.
Har du frÄgor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss pÄ info@kalaslagret.se
HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?
NÀr du handlar frÄn en webbutik, vÄr eller nÄgon annan, sÄ lÀmnar du ifrÄn dig information om dig sjÀlv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. HÀr beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.
Grunden i allt vi gör Àr att behandla vÄra kunder som vi sjÀlva vill bli behandlade, alltid. Det gÀller Àven nÀr det kommer till information.
Vi hoppas att du kÀnner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsÀtta handla dina kalastillbehör hos oss.
GDPR - DINA RĂTTIGHETER
General Data Protection Regulation Àr en EU-förordning som reglerar hur vi fÄr behandla personuppgifter. Den ersÀtter PUL (personuppgiftslagen) frÄn och med 25 maj2018. Du kan lÀsa mer om lagen och dina rÀttigheter pÄ Datainspektionens hemsida.
SAMMANFATTNING AV VĂ R INFORMATIONSHANTERING
Vi samlar in sÄ lite information som möjligt. Den information vi samlar in Àr den information som krÀvs för att kunna fullgöra vÄrt Ätagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt Ätagande mot oss (alltsÄ betala för din bestÀllning).
Vill du bestÀlla mot faktura sÄ mÄste vÄr samarbetspartner Svea Bank AB (publ) ha ditt personnummer. Bara dÄ kan du fÄ dina varor hemskickade mot faktura.
NÀr du betalar med kort krÀvs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det gÄr via en sÀker server och Svea Bank AB (publ) sköter kortbetalningar Ät oss.
Dessutom behöver vi sÄklart veta vilka produkter du bestÀller och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, Àndringar, information osv.
HUR ANVĂNDER VI DEN HĂR INFORMATIONEN?
Vi anvÀnder informationen för att expediera din bestÀllning. Vi anvÀnder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om du begÀrt det. Vill du inte lÀngre ha information frÄn oss sÄ kan du enkelt via en lÀnk i informationsmailet avbestÀlla vidare informationsbrev och kommer dÄ aldrig bli kontaktad av oss igen.
VARFĂR SPARAR VI INFORMATION?
Vi sparar information av bokföringstekniska skÀl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.
TA BORT DIN INFORMATION FRĂ N VĂ R DATABAS
Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behÄlls av legala skÀl och kan dÀrför inte raderas.
VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?
NÀr du handlar hos oss gÄr din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.
Flera system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av nĂ„gra av dessa. Ănskar du mer utförlig information om de olika delarna mailar du oss pĂ„ info@kalaslagret.se
DATASKYDDSANSVARIG HOS KALASLAGRET.SE
VÄr Àgare Sandra Fritsson Àr dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare Àr insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med vÄr dataskyddsansvarig kan du maila till: info@kalaslagret.se.
COOKIES
Vi anvĂ€nder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi anvĂ€nder dessutom Googles tjĂ€nster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Ăven dessa tjĂ€nster anvĂ€nder cookies. HĂ€r kan du lĂ€sa mer om vad det betyder för dig.
INFORMATION TILL ANDRA AKTĂRER
Vi lÀmnar aldrig ifrÄn oss din information till nÄgon annan (utom ovan nÀmnda som krÀvs för att fullgöra vÄrt Ätagande mot dig). Undantag görs om vi av nÄgon anledning Àr tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.
DINA RĂTTIGHETER
Du har flera rÀttigheter i och med GDPR. Vi har alltid respekterat vÄra kunder sÄ för oss spelar det inte sÄ stor roll förutom att det nu Àr lagkgrav.
Du har rÀtt att bli bortglömd/raderad.
Du har rÀtt till registerutdrag.
Du har rÀtt att fÄ eventuella uppgifter rÀttade.
Du har rÀtt till dataportabilitet.
Du har rÀtt att Äterkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter.
Du har rÀtt att inge eventuella klagomÄl angÄende behandlingen av personuppgifter til Datainspektionen.
Texten och villkoren Àr upprÀttade av Sandra Fritsson, Àgare till Kalaslagret HB