•   Supersnabba leveranser
  •   Frakt endast 39 kr
  •   Fri frakt över 399 kr
  •   Avgiftsfria betalsätt
Cart

0 st

0 kr

Köpinformation

Lagerhållning och produkter
Alla produkter finns i lager för omgående leverans. De kan användas i Sverige och lyder under svensk lagstiftning. 

Priser 
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. 
Kalaslagret Handelsbolag förbehåller sig rätt till prisändring utan föregående avisering.

Personuppgifter 
Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. 
I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Eftersom det är mycket information kring GDPR ligger hela stycket separat längst ner på denna sida.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med Kalaslagret.

Leveranstid
Inom Sverige: Leveranstiden är normalt 1-3 dagar från det att din beställning gör. Leverans sker med Schenker eller PostNord. 
Enhetspris för frakt ligger f.n. på 39 kronor, fraktfritt vid beställningar över 399 kronor. 
Avhämtning vid lagret i Eslöv är kostnadsfritt.

Vi levererar också till hela EU. Enhetspris för frakt ligger f.n. på 199 kronor. 

Betalningssätt - alla sätt är avgiftsfria!

Kort & Fakturabetalning

Vi använder Svea Webpay Checkout som betalningsleverantör för kort-, faktura-, del- och direktbanksbetalningar. Kalaslagret HB kan inte någon gång under eller efter ditt köp se dina kortuppgifter.
Efter att du lagt en vara i varukorgen och gått vidare till kassan väljer du betalningsalternativ; Kort: VISA/Mastercard / Faktura (30 dagars betalningsvillkor för företag och 14 dagar för privatpersoner) / Delbetalning / Konto.
Det är möjligt att ange en faktureringsadress och en annan leveransadress genom att identifiera dig med BankID. Fullständiga villkor för de olika alternativen i Svea Checkout hittar du i kassan.
Avgifter vid betalning mot Svea Webpay Konto och Svea Webpay Delbetalning: Svea applicerar uppläggningsavgift, fakturaavgift och ränta vid betalning mot konto eller delbetalning. Fulltsändinga villkor hittar du i kassan.

Swish - enkel betalning via Swish, när du väljer detta betalsätt skickas betalningsinformationen direkt till dig via din Swish-app.

Feltryck
Vi reserverar oss mot feltryck och förbehåller oss rätten att utan ytterligare meddelande göra ändringar på webbsidorna samt i dessa villkor. Felaktiga uppgifter i produktbeskrivningen klassas inte som ett fel av produkten. Observera att färgangivelserna på skärmen kan avvika från verkligheten och klassas inte som fel på produkten.

Ångerrätt 
Enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det du fått produkterna. Kalaslagret Handelsbolag utökar detta till 30 dagar. Kalaslagret återbetalar då alla kostnader köparen erlagt inkl frakt och ev. betalningsavgifter. 

Ångerrätten gäller ej livsmedelsprodukter, peruker, hattar, diadem eller beställningsprodukter.

Hela beställningen kan återlämnas så länge produkterna är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får inte vara använd utöver detta. För att utnyttja Öppet Köp, vänligen kontakta Kalaslagret Handelsbolag inom 30 dagar. Produkten ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med en anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Returfrakten står du som konsument för. De ska skickas till följande adress:

Kalaslagret Handelsbolag
Bruksgatan 1
241 39 Eslöv

Retur av skadad produkt / reklamation av produkt 

Om du upptäcker att något är fel, kontakta oss så snart som möjligt via e-post på [email protected]  eller brevledes till följande adress:
Kalaslagret HB
Bruksgatan 1
241 39 Eslöv

Vid godkänd reklamation kommer kundens kostnader för retur ersättas av Kalaslagret Handelsbolag. Kalaslagret Handelsbolag återbetalar kund inom 30 dagar i det fall kunden på riktiga grunder häver köpet.

Försändelse med felaktig postadress 
Kunden ansvarar för att uppgiven leveransadress är riktig. Försändelse med felaktig leveransadress kan på anmodan dirigeras om till ny adress. Transportörens avgifter för ändrat förfogande infaller. För brev och skrymmande brev utgår faktisk fraktkostnad. Försändelsen digereras om efter att beloppet har erlagts till oss.

Försändelse som kommer i retur på grund av felaktig leveransadress betraktas som ej uthämtad försändelse, se stycke "Avgift för ej uthämtad försändelse" för mer information.

Avgift för ej uthämtad försändelse 
För försändelser som inte hämtas ut och därför går i retur till oss debiteras en avgift om 250 SEK inklusive moms för att täcka kostnader för transport och administration. Max liggtid hos Schenkers ombud är två veckor, sedan returneras paketet.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Kalaslagret följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.     

VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. 

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:
Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. 
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får Schenker och Postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring. 
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. 
Om du anger att du vill ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi ett externt system för det. Läs mer om det längre ner.

Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på [email protected]

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?
När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.
Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 
Vi hoppas att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla dina kalastillbehör hos oss. 

GDPR - DINA RÄTTIGHETER
General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj2018. Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING
Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning). 
Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Svea Ekonomi ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.
När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Svea Ekonomi sköter kortbetalningar åt oss.
Dessutom behöver vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändringar, information osv.

HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?
Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om du begärt det. Vill du inte längre ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen. 

VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS
Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 

VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?
När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 
Flera system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa. Önskar du mer utförlig information om de olika delarna mailar du oss på [email protected]

DATASKYDDSANSVARIG HOS KALASLAGRET.SE
Vår ägare Sandra Fritsson är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med vår dataskyddsansvarig kan du maila till: [email protected] 

COOKIES
Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Även dessa tjänster använder cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.

INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER
Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan (utom ovan nämnda som krävs för att fullgöra vårt åtagande mot dig).  Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

DINA RÄTTIGHETER
Du har flera rättigheter i och med GDPR. Vi har alltid respekterat våra kunder så för oss spelar det inte så stor roll förutom att det nu är lagkgrav. 
Du har rätt att bli bortglömd/raderad. 
Du har rätt till registerutdrag.
Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.
Du har rätt till dataportabilitet.
Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter. 
Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av personuppgifter til Datainspektionen. 

 


  

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information